ວິຣິຍະ ແປວ່າຄວາມພຽນ ຄວາມພຽນນີ້ເປັນສິ່ງສໍາຄັນ ແລະ ຈໍາເປັນທີ່ຈະຕ້ອງໃຊ້ ແລະ ຈະຕ້ອງມີປະຈໍາແຕ່ລະບຸກຄົນ ບໍ່ວ່າຈະເປັນເດັກນ້ອຍ ຫຼື ຜູ້ໃຫຍ່ ຊາຍ ຫຼື ຍິງ ຖ້າຫາກຂາດຄວາມພຽນແລ້ວ ການດໍາເນີນຊີວິດກໍຈະບໍ່ໄດ້ປະສົບຜົນອັນເພິ່ງປາຖະນາ ຢ່າວ່າແຕ່ມະນຸດເລີຍເຖິງວ່າສັດເດຍລະສານກໍຍັງຕ້ອງໃຊ້ຄວາມພຽນ ເຊັ່ນປວກ ຫຼື ມົດຕົວນ້ອຍໆ ເມື່ອເວລາສ້າງຮັງ ກໍຈະຕ້ອງໃຊ້ຄວາມພຽນລວບລວມເຄື່ອງອຸປະກອນ ທັງເວັນທັງຄືນບໍ່ໄດ້ຢຸດຢ່ອນຈຶ່ງຈະປາກົດວ່າມີທີ່ຢູ່ອາໄສ.
ຖ້າຫາກເວົ້າເຖິງຄົນແລ້ວຍາມເມື່ອເປັນເດັກນ້ອຍ ເຊິ່ງມີໜ້າທີ່ການສຶກສາຮໍ່າຮຽນຫາວິຊາຄວາມຮູ້ ກໍຈໍາເປັນຈະຕ້ອງໃຊ້ຄວາມພຽນພະຍາຍາມອົດທົນຂົນຂວາຍໃນການຮຽນຂອງຕົນ ຈຶ່ງຈະສໍາເລັດຜົນ ໃນເມື່ອເວລາໃຫຍ່ມາມີຄອບຄົວເຮືອນຊານ ກໍຈໍາເປັນຈະຕ້ອງໃຊ້ຄວາມພາກພຽນໃນການປະກອບອາຊີບເຮັດໄຮ່ໄຖນາ ຄ້າຂາຍ ແລະ ເຮັດລ້າເຮັດການເພື່ອຄວາມຈະເລີນກ້າວໜ້າໃນກິດຈະການງານຂອງຕົນ ເປັນອັນວ່າຄົນເຮົາຕ້ອງອາໄສວຽກການ ເປັນເຄື່ອງມືຊອກເອົາຊັບມາແລກປ່ຽນປັດໄຈ 4 ມີອາຫານ ເຄື່ອງນຸ່ງຫົ່ມ ທີ່ຢູ່ອາໄສ ແລະ ຢາປົວພະຍາດ. ໃນການດໍາລົງຊີວິດທຸກຄົນຍ່ອມຮູ້ດີຢູ່ແລ້ວວ່າຕ້ອງເຮັດວຽກ ແຕ່ຄົນສ່ວນຫຼາຍບໍ່ຢາກເຮັດວຽກແຕ່ວ່າຢາກໄດ້ເງິນ ແລະ ຕ້ອງການຢູ່ສຸກສະບາຍໂດຍບໍ່ຕ້ອງເຮັດຫຍັງ ອັນນີ້ກໍເປັນບັນຫາສໍາຄັນ ເຮົາຕ້ອງຄົ້ນຫາສາເຫດຂອງການບໍ່ຢາກເຮັດວຽກນັ້ນແມ່ນຫຍັງ ຂີ້ຄ້ານນີ້ມັນເກີດມາຈາກຄວາມຢ້ານ ຄືຢ້ານເມື່ອຍ ຢ້ານຮ້ອນ ຢ້ານໜາວ ຢ້ານຕາຍເຫຼົ່ານີ້.
ຄົນຂີ້ຄ້ານຍ່ອມບໍ່ຢາກເຮັດຫຍັງ ຄອຍອາໄສແຮງຄົນອື່ນກິນ ລ້ຽງຊີວິດເລື້ອຍໆໄປ ເມື່ອເວລາອາໄສແຮງຄົນອື່ນບໍ່ໄດ້ກໍຕ້ອງເຮັດເອງ ແຕ່ວ່າເຮັດເອງກໍເຮັດໄປໃນທາງທີ່ບໍ່ຖືກຕ້ອງ ແທນທີ່ຈະໄປເຮັດໄຮ່ເຮັດສວນ ເຮັດນາ ຄ້າຂາຍ ຮັບຈ້າງເຮັດລາຊະການໃນທາງຊື່ສັດສຸຈະລິດ ກໍເລີຍໄປເຮັດໃນທາງທຸຈະລິດ ເຊັ່ນໄປລັກ ໄປປົ້ນ ຫຼື ໄປຫຼອກຫຼວງເຂົາກິນ ຄວາມຈິງແຕ່ເດີມຄົນພວກນີ້ກໍບໍ່ແມ່ນວ່າຈະຕັ້ງໃຈໄປກະທໍາຄວາມຊົ່ວເຊັ່ນນັ້ນ ແຕ່ວ່າເຮັດລົງໄປດ້ວຍຄວາມຈໍາເປັນຄື ຖືກຄວາມຈໍາເປັນບັງຄັບ ຄືຄວາມບໍ່ມີກິນບໍ່ມີໃຊ້ ເຊິ່ງເປັນຜົນສືບມາຈາກຄວາມຂີ້ຄ້ານນັ້ນເອງ ຈະລົງມືເຮັດຫຍັງຈັກເລັກຈັກໜ່ອຍກໍຢ້ານເມື່ອຍ ຢ້ານໜາວ ຢ້ານຮ້ອນ ກໍເລີຍບໍ່ເຮັດຫຍັງທໍາຫຍັງ ໃນທີ່ສຸດຄົນທີ່ເປັນເຊັ່ນນີ້ ກໍຈະໄດ້ຮັບຄວາມລໍາບາກໃນພາຍຫຼັງຢ່າງແນ່ນອນ ເມື່ອເປັນເຊັ່ນນີ້ ອັນໃດຈະເປັນທີ່ເພິ່ງຂອງເຮົາໄດ້ ກໍມີແຕ່ທໍາມະຂໍ້ໜຶ່ງທີ່ຈະທໍາລາຍລ້າງຄວາມກຽດຄ້ານໄດ້ ແລະ ຈະບັນດານໃຫ້ພົ້ນຈາກຄວາມທຸກເຖິງສັນຕິສຸກໄດ້ກໍຄື ວິຣິຍະ ໄດ້ແກ່ຄວາມພຽນນີ້ເອງ. ຜູ້ທີ່ມີຄວາມປະສົງຈະສ້າງຄວາມພຽນໃຫ້ເກີດຂຶ້ນໃນສັນດານຂອງຕົນ, ຕ້ອງໃຫ້ຮູ້ຈັກໜ້າຕາສັດຕູຂອງຄວາມພຽນທີ່ມີໃນສັນດານຂອງຕົນສາກ່ອນ ຄືສັດຕູຂອງຄວາມພຽນມີຢູ່ 5 ຢ່າງ:
1. ນິທຣາ ຄືການນອນຫຼາຍ ເຊິ່ງເຮັດໃຫ້ຮ່າງກາຍມັກຢາກນອນຢູ່ສະເໝີ ບໍ່ຢາກເຮັດວຽກການງານ.
2. ນັນທີ ຄືຄວາມສະໜຸກເພີດເພີນໃນກາມມະລົມ ຈະເຮັດວຽກງານຫຍັງກໍບໍ່ຢາກເຮັດ ເຫັນແກ່ຄວາມສະໜຸກເປັນທີ່ຕັ້ງ.
3. ສັມຫິຕາ ຄືຄວາມຂີ້ແບະອ່ອນແອນໍາມາເຊິ່ງຄວາມກຽດຄ້ານ.
4. ອະຣະຕິ ຄືຄວາມເບື່ອບໍ່ຢາກເຮັດຕໍ່ໄປ ເຊິ່ງເປັນຂໍ້ສໍາຄັນມັກມີແຊກແຊງຢູ່ໃນກິດຈະການງານຂອງຄົນເຮົາສະເໝີ.
5. ພັດຕະສໍາມະໂທ ຄືຄວາມເມົາໃນອາຫານຄືໜັກທ້ອງກິນອິ່ມໂພດ ນີ້ກໍສໍາຄັນໃນການຖ່ວງຄວາມພຽນໄວ້.
ທັງ 5 ຢ່າງນີ້ເປັນສັດຕູຂອງຄວາມພຽນ ຖ້າມີຢູ່ໃນສັນດານພຽງໃດ ຄວາມພຽນກໍເກີດຂຶ້ນບໍ່ໄດ້. ເພາະສະນັ້ນຈຶ່ງຄວນກໍາຈັດ ຄືເມື່ອຈະນອນກໍໃຫ້ນອນເປັນເວລາ ລະວັງໃຈບໍ່ໃຫ້ເພີດເພີນໄປໃນສິ່ງທີ່ບໍ່ມີ ປະໂຫຍດ ຢ່າເປັນຄົນຂີ້ແບະ ຢ່າອ້າງວ່າຍັງເຊົ້າ ກາຍສວາຍໂພດແລ້ວ ຄໍ່າແລ້ວ ຍັງຮ້ອນໂພດ ໜາວໂພດ ບໍ່ເຮັດວຽກເທື່ອເຫຼົ່ານີ້ເປັນຕົ້ນ. ຈົ່ງກໍາຈັດຄວາມເບື່ອໜ່າຍວຽກງານໃຫ້ໝົດໄປ ຮັບປະທານອາຫານແຕ່ພໍຄວນ ຈຶ່ງຈະພົ້ນຈາກສັດຕູຂອງຄວາມພຽນດັ່ງກ່າວນີ້ແລ້ວ. ສະຫຼຸບແລ້ວບໍ່ວ່າກິດຈະການງານທາງໂລກ ຫຼື ທາງທໍາກໍຕາມ ຈໍາເປັນຕ້ອງໃຊ້ຄວາມພຽນດ້ວຍກັນທັງນັ້ນ. ຜູ້ທີ່ດໍາເນີນກິດຈະການທາງໂລກຕັ້ງແຕ່ຂັ້ນຕໍ່າ ເຖິງຂັ້ນສູງ ນ້ອຍ ຫຼື ໃຫຍ່ ກໍອາໄສຄວາມພາກພຽນ ຈຶ່ງຈະສໍາເລັດໄດ້ດັ່ງປະສົງ ແລະ ໃນທາງທໍາກໍເຊັ່ນດຽວກັນ ເຊັ່ນ ພຣະອະຣິຍະສາວົກເຈົ້າທັງຫຼາຍມີພຣະພຸດທະເຈົ້າເປັນປະທານ ຈະສໍາເລັດມັກຜົນນິພານໄດ້ ກໍລ້ວນແຕ່ອາໄສຄວາມພຽນເປັນທີ່ຕັ້ງ.
===========
ບົດຄວາມບ່າງຕອນໃນ ບົດຈົບຊັ້ນເລື່ອງ: ລົດຊາດຂອງວັນນະຄະດີ ໃນບົດເລື່ອງ “ສັງສິນໄຊ” ເຫຼັ້ມ ໑ ໂດຍ ມະຫາສີລາ ວີລະວົງສ໌, ໂດຍກຸ່ມນັກສຶກສາຄະນະສຶກສາສາດ. ພຣະ ແສງດາວັນ ຊຸມພົນພັກດີ, ພຣະ ສຸລະບຸດ ແສນທະວີສຸກ
ເອກະສານອ້າງອີງ
1. ຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ຮຽບຮຽງ ໄພວັນ ມາລາວົງ, ຫລັກການວິຈານວັນນະຄະດີ, ສໍານັກພິມ ໃບໂພ ຄ.ສ 2015
2. ພຣະອາຈານ ໄພວັນ ມາລາວົງ, ພຣະເຫວດສັນດອນ ທັດສະນະວິຈານ, ສໍານັກພິມນັກປະພັນລາວ ຄ.ສ 2015
3. ພິມທີ່: ໂຮງພິມຂອນແກ່ນການພິມ ອ. ເມືອງ ຈ. ຂອນແກ່ນ ຄ.ສ 2014, ສິນໄຊສອງຝັ່ງຂອງ, (ປຶ້ມໄທ-ລາວ) 895.919 ບງ, ຫໍສະໝຸດກາງມະຫາວິທະຍາໄລແຫ່ງຊາດ
4. ໂດຍ: ດຣ. ທອງຄໍາ ອ່ອນມະນີສອນ, ປຶ້ມບົດບາດນາງສຸມຸນທາ ແລະ ໄຟປັນຍາສິນໄຊ, ຄ.ສ 2011
5. ໂດຍ ອຸທິນ ບຸນຍາວົງ, ຊຸດມໍລະດົກວຽງຈັນ ສິນໄຊ ເຫຼັ້ມດຽວຈົບ ຈາກຄໍາກອນຂອງປາງຄໍາ ຂຽນເປັນຄໍາເວົ້າ ທໍາມະດາ, ຄ.ສ 2010
5. ໂດຍ: ດຣ. ທອງຄໍາ ອ່ອນມະນີສອນ, ວັດຈະນານຸກົມພາສາລາວ, ຄ.ສ 2008, ຫໍສະໝຸດແຫ່ງຊາດ ເລກທະບຽນ 000001/08, ເລກໝູ່ໜັງສື 413.959191 ວຈ
6.ສົມໝາຍ ເປຣມຈິດ, ມະຫາເວດສັນດອນຊາດົກ ວິເຄາະທາງສັງຄົມ ແລະ ວັດທະນະທໍາ, (ປຶ້ມໄທ) ພ.ສ 2544, 807 ສຫມ, ຫໍສະໝຸດກາງມະຫາວິທະຍາໄລແຫ່ງຊາດ
0 ความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น